..:MaNuSiA OH ManUsiA:..

November 2, 2008 at 3:03 am 1 comment


part 1

Asalamualikum kepada pembaca-pembaca blog siswamuslim. Moga anda semua tergolong dikalangan orang–orang yang beruntung dan dirahmatia Allah S.W.T.

Kini jam menunjukkan pukul 10.29 pagi.hari ini sungguh indah dan tenteram dengan nikmat yang Allah masih kekalkan beri kepada kita semua.Alhamdulillah…..ini saya inigin menceritakan atau lebih ceria lagi kita berkongsi-kongsi pengalaman dengan anda semua..ini bukan kongsi raya..jangan silap tu…

Pada suatu pagi yang lalu saya dan sahabat-sahabat serumah pergi bersarapan disebuah kedai yang berhampiran dengan tempat kediaman saya. Apabila sampai dikedai je sayapun terus oder “roti satu”.dan sama juga sahabat-sahabat yang lain. apabila lama punya lama saya duduk di kedai tu saya pun terpandang kearah belakang kedai tersebut yang terdapat sebuah kedai yang tulisnya: “1+3D”..sahabat-sahabat mungkin tau kedai ape kut. Disana saya terpandang ada juga orang –orang melayu tapi tak taula melayu islam ke bukan.yang selamba je tanpa segan atau malu terus berurus niaga didalam kedai tersebut.dalam hati saya ape jenis orang la…kubur dah kata mari rumah dah kata pergipun masih tidak insaf lagi…bilalah manusia ni nak insaf atau sedar.nasib oh nasib. Betullah kata Rasulullah yang diakhir zaman ini akan terdapat segolongan manusia yang tidak akan malu atau segan dengan maksiat yang dilakukannya. Nak dijadikan cerita, sayapun terus sarapan. Tiba –tiba didalam kedai tu juga ada lagi budak-budak buat maksiat yang darimana nak kemana pun tak tau singgah sebentar untuk sarapan. Mungkin sedar atau tidak mereka dah lah makan rezeki yang diturunkan Allah kepadanya tetapi mereka tanpa ade rasa malu selamba je bergaul secara bebas lelaki dan perempuan tanpa ada batas pergaulan. Hai budak oh budak.

.Jadi disini saya pun dah tak de mut dah nak cerita ni, nantilah kite sama-sama tunggu akan episode yang seterusnya. Ape yang kita dapat ambil pengajaran disini atau membantu mereka dengan hanya memohan kepada Allah agar memberi mereka peluang dan ruang untuk mereka bertaubat dan mendapat petunjuk serta hidayah kepada mereka dan seluruhnya.. Insya’Allah….

Entry filed under: semasa. Tags: .

SALAM UKHWAH ..:MaNuSia Oh MaNuSia:..

1 Comment Add your own

  • 1. Abe Anuar  |  November 2, 2008 at 11:54 am

    salam dan.. abg berminat la dengar cerita kamu.. hehehe.. ala.. citer la seterusnya.. apa yg nta nampak? haaa.. masa tuh.. nta ngn syafiq ke??:-P

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SeLaMAt MenePuh UJIan

“Islam For Peace”

Ingatlah wahai sahabatku Bahawa hidup di dunia ini hanyalah satu permainan saja.JADI KEJAR 5 SEBELUM DATANG 5

DETIK MASA

November 2008
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

MUTIARA KATA.

.......HaRi Ini Yg BerlaLu MeLahiRkaN SeoRanG inSan Yg Tak PunYa ImpiAN dan MiNpi HiduP .SeGalA Apa Yg Ada Cuma PikIRan UtK KemBalI KepaDa TuHan,Dan MenaHan HAraPan UntUk BerTemU Dan MenaTap WajAh DIA pada HaRi EsoK.......

PILIHAN

Flickr Photos

More Photos

RSS NASYID FM

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS IKIM.FM

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS MALAYSIA ONLINE

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

ARTIKEL TIME

Nasyid.fm

ARTIKEL

Blog Stats

  • 22,067 lihat..

WASIAT IMAM HASAN AL-BANNA

1.Segera menunaikan solat walau dalam keadaan mana sekalipun 2.bacalah Al-Quran,Tatapilah Buku, pergilah mendegar perkara yang baik atau amalkan zikrullah. (jangan buang masa) 3.Berusaha untuk bertutur dalam bahasa Arab 4.Jangan banyak bertengkar 5.Jangan banyak ketawa 6.Jangau bergurau 7.Jangan bercakap lebih nyaring drp kadar yang dikehendaki oleh para pendengar 8.Jauhilah drp mengumpat 9.Berkenal-kenalah drp tiap2 saudara Ikhwan Muslimin 10.Kewajipan kita lebih byk drp masa yg kita ada

%d bloggers like this: